Eğitim Programları ve Öğretim: Doktora Programı

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programının temel amacı bu alanda geleceğin akademisyenlerini yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere üst düzey, özgün bilimsel araştırma ve yayın yapma alışkanlığı kazandırmak ön plandadır. Ayrıca öğrencilerin kendi alanlarındaki sorunlara, kuramlar ve araştırmalar çerçevesinde özgün çözümler üretmeleri önemlidir. Öğrenciler doktora düzeyinde program geliştirme ve öğretim konusunda ileri düzey kuramsal ve uygulamalı eğitimden geçerler. Program geliştirme ve öğretim alanındaki bilimsel araştırmaların incelenmesi, ilgili kuramlar çerçevesinde analiz edilmesi, kapsamlı program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi söz konusudur. Bunun yanında, eğitim bilimlerinin geniş kapsamı içinde, öğrenciler seçmeli dersler yoluyla yakın alanlarda kendilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Öğrenci seçme aşamasında yüksek lisans eğitimini program geliştirme ve öğretim alanında yapmamış adaylar için bir bilimsel hazırlık programı hazırlanır ve en fazla iki dönem süren bu programda adayların doktora programı için eksikleri tamamlanır. Doktora programında toplam ders yükü 8’dir. Bunlardan ikisi araştırma semineri ve ileri düzey istatistik derslerinden oluşur ve genel zorunlu ders kategorisinde yer alır. Buna ek olarak öğrenciler, danışmanlarının onayıyla eğitim programları ve öğretim alanınında en az dört ders almak zorundadırlar. Ders yükünü ve doktora yeterlik sınavını başarıyla tamamlayan öğrenciler bilimsel literatüre katkıda bulunabilecek özgün bir araştırmaya dayalı bir tez hazırlayıp jüri önünde savunarak doktora derecesini almaya hak kazanırlar. Doktora programının temel amacı akademisyen yetiştirmek olmakla birlikte bu program, kendilerini eğitim alanında üst düzey eğiticiliğe ve yöneticiliğe hazırlamak isteyen adaylara da hitap etmektedir.

Zorunlu Dersler

Alan Dersleri

Seçmeli Dersler

EDS 508 Educational Statistics II

EDS 695 Research Seminar in Educational Sciences

EDS 699 Ph.D. Dissertation

EDS 900-999 Special Topics

 

EDS 640 Instruction: Theory and Research

EDS 641 Curriculum: Theory and Research

EDS 651 Practicum in Designing C&I

EDS 654 Practicum in Curriculum Evaluation

Track 1: Teacher Education

EDS 536 Research and Practice on Technology in Teacher Education

EDS 545 Research on Teaching

EDS 649 A Comparative Study of Teacher Education

 

Track 2: Learning and Instruction

EDS 541 Instructional Design

EDS 542 Learning Sciences: Foundations and Applications

EDS 544 Theories of Instruction

EDS 549 Teaching and Learning Process

EDS 653 Seminar in Teaching Methods

 

Track 3: Higher Education

EDS 580 Adult Education

EDS 620 Current Issues in Higher Education

EDS 647 Comparative Higher Education

EDS 658 Curriculum Policy in Higher Education

EDS 660 Teaching in Higher Education

 

Track 4: Curriculum Studies

EDS 548 The Fundamentals of Social Studies Curriculum

EDS 643 Curriculum and Society

EDS 644 The Pre-School Curriculum

EDS 645 The Elementary School Curriculum

EDS 646 The Secondary School Curriculum

EDS 648 The Social Studies Curriculum: Theory into Practice

EDS 655 Paradigms in Curriculum

EDS 657 Comparative Study of Secondary School Programs

 

Track 5: Educational Foundations

EDS 501 Social Theories as Applied to Education

EDS 514 School as a Social System

EDS 521 Studies in Gender and Education

EDS 546 Contemporary Issues in C&I

EDS 552 Education and Social Policy

EDS 553 School Improvement

EDS 571 Comparative Education

EDS 572 Advances in Psychological Foundations of Education

EDS 573 Current Issues in Turkish Education

EDS 578 Contemporary Philosophies of Education

EDS 609 School and Society           

EDS 656 Changing World Perspectives in Education

 

Track 6: Research, Measurement, and Evaluation

EDS 550 Needs Assessment

EDS 554 Scale Construction in Affective Domain

EDS 555 Theories and Techniques in Measurement and Evaluation

EDS 556 Elements of Test Theory

EDS 558 Non-Parametric Statistics 

EDS 559 Test Construction

EDS 560 Elements of Scaling

EDS 562 Theory, Measurement and Research in Affective Domain

EDS 564 Theories of Measurement and Research Designs in Psychomotor Domain

EDS 565 Practicum in Measurement and Evaluation

EDS 566 Elements of Factor Analysis and Related Techniques

EDS 567 Item Response Theory 

EDS 569 Norms and Test Equating 

EDS 579 Independent Study in Education

EDS 601 Qualitative Research Methods in Education

EDS 604 Multivariate Statistical Techniques in Education

EDS 618 Theoretical & Practical Implications of Educational Research

EDS 777 International Graduate Student Practice